Reklamation & Garanti
Har du opdaget en fejl?
Hvis du modtager en forkert eller defekt vare, undskylder vi og retter fejlen hurtigst muligt. Ebee.dk ombytter varen og sender en ny, når den returnerede vare er modtaget. Rimelige udgifter til forsendelse og forsikring refunderes.
Ved modtagelse opfordrer vi dig til straks at kontrollere, at varen er korrekt og uden mangler, og at antal/mængder stemmer med fakturaen.
Hvad skal du gøre?
For reklamationer på cykler fra Ebee.dk, kontakt en af vores butikker. I visse tilfælde skal du kontakte den butik, hvor cyklen blev købt. For cykeltilbehør købt på ebee.dk, send en e-mail til sale@ebee.dk.
Reklamationer behandles i henhold til købeloven, herunder §§ 75a-86 om mangler ved forbrugerkøb. Reklamationer inden for to måneder efter opdagelse af manglen er altid rettidige.
Ved mangler repareres eller ombyttes varen, eller der gives prisafslag eller pengene retur, afhængig af manglen og kundens ønsker. Købelovens reklamationsbestemmelser gælder, og kunden har de rettigheder, der følger heraf.
Forlæng reklamationsretten på din nye cykel
Når du køber en ny cykel hos Ebee.dk, modtager du et servicehæfte med reklamationsbestemmelser, vedligeholdelsestips og servicekort. Overholdes de første tre eftersyn (2, 12 og 24 måneder), forlænges reklamationsretten automatisk.
Overholder du de tre serviceeftersyn, har du 3 års reklamationsret på enkeltdele og 5 år på stel og forgaffel. Ved stelbrud på grund af fabrikationsfejl erstattes cyklen med en ny af tilsvarende mærke og model.
Bemærk, at krav om udbedring af mangler inden for reklamationsfristen kun gælder, hvis sælger er ansvarlig for manglerne. Sælger er ikke ansvarlig for mangler forårsaget af hærværk, påkørsel, manglende vedligeholdelse, unormalt brug eller almindeligt slid.
Opdages fejl eller mangler, kontakt Ebee straks. Udvidet reklamationsret gælder for cykler og monterede dele; andet udstyr dækkes af den almindelige 2-årige reklamationsret.